Khamis, 23 Julai 2015

Assallammualaikum w.b.t

bismillahirahmanirrahim....




BUNGA TULIP

                             hai uolls wats'up, so sebelum kita memulakan perjalanan *tajuk pon pasal JALAN kan kisah yang tersimpan dan bakal disimpan, wa nak introduce myself first...okey Nama diberi FATHIN NUR NAJWA BINTI NAIM berusia 24 tahun...ada 6 orang adik beradik wa anak yang ke 3 tapi perempuan sulung.hmmm...wa ni nak kata garang..garang gak la tapi masih boleh bertolak ansur tapi kalau dah naik angin kirim salam je la ko punya maaf tu...tapi sekejap jee..wa baru je tamat semester 7 and baru la nak g buat praktikal bulan 8 ni...tapi tak dapat apa lagi ni...takuit laa...intra coordinator bagi nasihat ape tau..dia kata saya nasihatkan repeat je la january tahun depan...aku pon jawab la GILA KAU!!...*dah yang korang ikot intonasi tu buat ape....hehheeheh...minta doa banyak2 la...nanti nak try buat walkin interbiu plak...mmm..next wa nak cakap ni korang mesti tertanya apsal kapsyen gambar tak sama dengan gambar  kan...sebenarnya itulah nama timangan a.k.a nama pena wa...satu kampus dok sebut bunga tulip..hahhahaahhaha....tapi lantakla..reason why? because wa suka dengan bunga tulip sbb kalau korang tengok bunga tulip dia tertutup je kann...well tat's me..


okey personally wa ni memang suka sangat berjalan..tapi klo takda rasa nak berjalan wa lebih suka duduk umah layan katon...iyyyyeee..katon..peberet katon totally spies,, teen titant, detective conan eh banyak lagi la...klo nak cerita putuih jari baq ang..Wa ni ada sikap buruk sikit tapi tak la keterlaluan..wa ni cerewet sikit...kira bila ada kerja..kerja tu mesti elok la...kalau kemas umah tu mesti kena gaya  kalau tak wa lebih rela tak kemas.biaq p bersepah teruih...hahhahaha...itulah aku...hrmmm...untuk perkenalan tiada apa yang indah untuk dibicarakan...oh ye,, tahun ni raya tak semeriah macam dulu..yelah since my mom not well sume benda aku take over dari hal rumah tangga hingga la segala pembayaran atau apa2 lah...dan sebab itu lah aku semakin banyak mengurung diri di rumah..apa2 bayaran aku akan buat through internet banking je sbb aku tak boleh sangat kalau ramai orang...sbb reason yg pertama sebab aku ni sedikit pemalu * pestime jela..lepas tu memang aku hauk semua orang...reason yg ke 2 nanti aku akan jadi gelabah then benda yang aku nak cakap akan jadi benda teruk..itu la aku...well...sbg seorang anak...emak yang sakit tu bukan BEBAN ye awok2 tapi itu tiket nak masuk SYURGA...yelah cube korang fikir balik..macam mana mak2 kita usung kita masa dalam kandungan selama 9 bulan then bila kita lahir ke dunia fana ni di jaga kita bagai menatang minyak yang penuh...mmm...mungkin pada peringkat permulaan tu korang akan rasa nak memberontak yelah jiwa muda but itulah UJIAN untuk kau sama ada kau nak pilih jaga mak kau yang sakit or enjoy...SO, keep it up ANAK MUDA...HIDUP JANGAN BERTUHANKAN NAFSU gunalah AKAL untuk berfikir..seterusnya patah balik pada kehidupan di universiti..ALHAMDULILLAH....wa dapat semua kawan2 yang baik2 sikapnya...walaupun kami ni jenis yang suka membongak...yelah kami punye bacth 12/1 (STPM) tak ramai so senanglah kalau nak membongak...by right kami budak UNIKL ko campak mana pon boleh hidup..itu kata seseorang la..aku tak kenal sangat pon..hidup sebagai student universiti banyak ajar aku untuk hidup berdikari..dari segi kewangan dan lain2...*bab wang kalau takda tetap kena minta....hhahahaahah...ampun mak..wa banyak join aktiviti uni sampai tak ingat dah...sebabnya nak hostel je...hahhahah....tapi bila dah join tu dah tak pikir pon nak hostel sbb kitaorang enjoy..time exam plak kami akan book satu bilik aktiviti atau lepak dekat kafe study sama2...sampai kecoh..those are good memory...lain..wa join JPAM..masa sem 1 tu wajib...tak rasa sangat la,...sampai sem 2 tu wajib..masuk sem 3 jadi pilihan...and kawan2 aku banyak yang tarik diri dan wa pon nak tarik diri...tapi kawan2 wa yang rapat kata teruskan jela...mm mak wa kata tak payah yelah selain wa ni ngengada mak wa tak bagi sbb masa nak buat keputusan tu muka wa asep berbelang je...tapi aku pujuk sampai la aku diberi keizinan..and finally alhamdulillah wa dah ditauliahkan sebagai leftenan muda,,,kenangan manis...lagi wa join silat..ni memang mak aku tak bagi langsung tapi sebab wa ni pon degil gak aku join jugak...SILAT CEKAK PUSAKA HANAFI...ni kenangan manis dia sebab kena hempas2...sakit badan wooo...partner wa SITI HAFIZAH jamhari..dia tinggi..wa ni rendah..tapi wa ni berisi sikit...tapi tetap kena hempas macam patung..satu hari tu kami dapat cikgu syahir...memang dia tak bagi chance rehat..hah kau amek esoknya kami berdua kekejangan dan jalan mengengkang...habis badan2 bengkak...bout my friend..start dari sem 1 kawan yang rapat still maintain tapi NOR AISHAH binti Abdullah adalah bestfriend forever wa..yang susah senang dengan wa..dia ni suka tengok wa gelabah...tapi nanti dia gak yang susah...hahha..aku angkut dia pergi jalan2 dan banyak2 kawan wa dia yang paling rapat dengan mama wa maybe sebab kami ni orang utara senang la masuk kot...wa slalu tibai dia..kami slalu wrestling sama2 dalam bilik hostel..nyanyi lagu chomey...lagu peveret kami berdua...bab tido..ampa takyah la doq tanya..sbb apa time abih kelas or ape2 la...nanti mesti salah sorang kata..aku tido jap..nanti kejut..pastu sampai kesudah...bukak mata hah!! amek dua tidoq..hampeh ang..wa panggil dia tangan sado..hahhahha....kalau kami berjalan dah macam 1-0 yelah dia tu kudut wa ni montel...hahaha...lagi satu dia ni peramah...so kalau kami doq bersembang tetiba orang doq teguq tu memang dia yang akan cakap dulu..aku lambat sikit...tapi kalau orang yang aku kenal memang takla..hahahhaahha...wats a sweet memory...

ehh,, tadi wa ada cakap pasal raya tak...lupa la...hahha..raya tahun ni macam tak beraya yela sejak mama taley jalan...dah tak happy dah...balik kampung pun tak..yelah kampung mesti sesak...mama plak tak boleh tido kat lantai dan dia pon sekarang dah pakai pampers so payah la sikit...baju raya pon beli sebab abah suh beli...kalau ikut kami..kami takmau..dari rendang ,,kuah lodeh n semua la wa dengan adik-adik wa yang buat..carca marba jadiknya..tapi still sedap lagi laa...hahhahha...tapi kami tak sedih pon sebab selagi mata kami adik beradik nampak MAMA kami okey ja...pssstt..untuk pengetahuan korang..wa dah kikis satu sikap...dimana dari dulu wa akan tido dengan mama walaupun abah ada..sampai la umoq 19..hahhaha...bila wa tidoq kaki wa memang akan ada atas badan mama ...huhuhuhu..orang dengar nampak macam kurang ajar kan..tapi itu la kebiasaan wa..sebab bila wa buat macam tu..maknanya mama ada dekat dengan wa..kalau kaki wa jatuh..wa akan bangun gak...kalau mama tak larat wa akan peluk tangan mama macam bantal...hahhahahh..tapi bila mama sakit bantal jadi pengganti..penuh satu bantal badan wa letak...tapi kekadang tu wa lompat gak dekat mama..tapi takla letak kaki tu sebab dia pon tak larat...huhuhuhuh..

itu sahajalah intro ni..panjang berjela kan...wa ni banyak mulut la..hahahahahahahahah.....oh ye...di kesempatan yang ada ni wa nak ucap SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR BATIN...ampun salah silap ye...kita jumpe next JALAN...

salam sayang,

bunga tulip....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

TERDESAK UNTUK DITIPU

Assallammualaikum w.b.t Haii uolsss,,,,,dah berhabuk dahh ea blogg nii...hahahahahha..bukan apa wawa busy....tapi inshallah next week okey...